ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ اثربخش‌ترین مولفه نرم نظام در برابر هجمه‌های دشمن
کد خبر: 3585393
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ اثربخش‌ترین مولفه نرم نظام در برابر هجمه‌های دشمن

گروه فرهنگی: دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: امروز مهمترین و اثربخش ترین مولفه نرم نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر هجمه‌های بی‌امان دشمن همین فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران اسدالله جعفری امروز یکم فروردین ماه در جمع خبرنگاران ستاد خبری راهیان نور شهید کابلی خرمشهر گفت:  علیرغم تلاش‌هایی که در حوزه راهیان نور انجام شد هنوز نتوانستیم بهره‌گیری بهینه از این ذخیره مهم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه دیدن مناطق جنگی می‌تواند در تحول درون و بیرون انسان اثرگذار است، افزود: حقیقت این است تا انسان در یک محیطی که سرشار از معنویت و آکنده از یاد و خاطره رزمندگان و مردان خدا باشد قرار نگیرد نمی تواند معنا و مفهوم بلند حول حالنا الی احسن الحال درک کند.
دادستان عمومی مرکز مازندران تصریح کرد: سرزمین دفاع مقدس، انسان را به خدا نزدیک می‌کند و جوانان ما را با مفاهیم بلند ایثار و شهادت و عشق به اهل بیت(ع) و ارزش‌های دفاع مقدس آشنا می‌کند.
وی با بیان اینکه محصولات فرهنگی و معنوی دفاع مقدس یک محصولات واقعا بی‌پایان است، افزود: باید مدیریت به گونه‌ای باشد که ما بتوانیم حداکثر استفاده را ذخیره‌گاه بزرگ معنوی مناطق جنگی داشته باشیم.
جعفری اظهار کرد: اگر مسئولان نتوانستند چارچوب درستی از سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب تدوین کنند خود رهبر معظم انقلاب این چارچوب را هم ابلاغ می کنند مسئولین نباید کاهلی کنند که رهبر انقلاب وارد نوشتن دستور العمل برای مثلا برنامه راهیان نور جز به جز ابلاغ کند. 
وی با انتقاد از مجموعه دولت و دستگاه های اجرایی در پشتیبانی در حمایت از حرکت فرهنگی  راهیان نور، افزود:  ضعف‌هایی در راهیان نور وجود دارد که مصمم هستیم  اقدامات بهتری را در  حوزه راهیان نور داشته باشیم.

جعفری گفت: رسانه‌ها می‌توانند هم در انتقال فرهنگ دفاع مقدس و هم با حضورشان در این یادمان‌ها در تبیین واقعیت‌ها و حقیقت‌های دفاع مقدس کمک کنند. 
وی افزود: توقع و انتظاری که به نظر می‌رسد بجا باشد حضور مسئولان و مدیران دولتی است که نقش پشتیبانی برنامه عظیم راهیان نور را دارند اگر بیایند و از نزدیک فضا را ببینند و در این فضا قرار بگیرند خیلی می‌توانند در نقش پشتیبانی و کمک آنها موثرتر باشد.
جعفری گفت: یکی از جبهه‌هایی که مربوط به مسئولان و مردم می‌شود حوزه فرهنگی است با این هجمه بسیار شدیدی که دشمنان و معاندین انجام می دهند به نظر می‌رسد وظیفه تک تک ما و مسئولان را سنگین تر می‌کند.
وی با بیان اینکه ما باید از ظرفیت‌های هفت تپه در دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم، افزود: امروز مهمترین و اثربخش ترین مولفه نرم نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر هجمه‌های بی‌امان دشمن همین فرهنگ ایثار و شهادت است. 
دادستان عمومی ساری با بیان اینکه بیش از 75 درصد رزمندگان لشگر 25 کربلا از سال 64 تا پایان جنگ در منطقه هفته تپه بودند، اظهار کرد: این منطقه شهدای ما بندگی خدا کردند این سرزمین آکنده‌ای از راز و نیاز و خضوع و بندگی رزمندگان لشگر همیشه پیروز 25 کربلا است. 
وی افزود: ما آمده‌ایم به این مکان که پیمان دوباره با شهدا ببندیم و به آنها بگوییم که در راه اسلام ثابت قدم خواهیم ماند.

captcha