راهیان نور؛ معبر وصل نسل‌ها با ارزش‌های دفاع مقدس
کد خبر: 3585386
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

راهیان نور؛ معبر وصل نسل‌ها با ارزش‌های دفاع مقدس

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه کربلای مازندران اردوهای راهیان نور را معبری برای وصل نسل‌ها با ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران سردار محمد حسین بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران در جمع خبرنگاران ستاد خبری راهیان نور شهید کابلی خرمشهر  با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور معبر وصل نسل‌ها با ارزش‌های دفاع مقدس است، گفت: اگر چنین برنامه فاخری نبود صرفا انتقال این ارزش‌ها با برپایی نمایشگاه‌ها  و سخنرانی‌ها در شهر‌های مختلف اثرگذار نبود  و  در حقیقت دل‌ها با این سفر زمینی از محل زندگی مادی  به سمت مناطق دفاع مقدس منتقل و این بار معنوی بر روح همه زائرین می نشیند و راهیان نور معبری به سوی نور است.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره راهیان نور و  فناوری استفاده از ثروت عظیم دفاع مقدس ادامه داد: این سخن معظم‌له نشان می‌دهد، مسیری که  تا به امروز طی کردیم خوب بوده است و باید بیشتر از این روی این حرکت عظیم فرهنگی  سرمایه گذاری کنیم.
بابایی با اشاره به جمله‌ای دیگر از رهبر انقلاب که فرموده بودند جنگ ما گنج تمام نشدنی است، اظهار کرد: این گفته مقام معظم رهبری موید این است که این گنج  لزوم به استخراج دارد و هنوز در ابتدای کار هستیم.
وی افزود: هر کس بتواند  وظایف خود را به خوبی انجام بدهد و نگاهش معنوی باشد می‌تواند از این گنج استخراج کند.
فرمانده سپاه کربلای مازندران با عنوان این نکته که همه ساله شاهد این موضوع هستیم که مردم نسبت  به امکانات و کشش مناطق زیارتی از این اردوها استقبال می‌کنند، گفت: با وجود وضعیت اقتصادی اقشار مردم و بالا رفتن هزینه‌های سفر راهیان نور  باز هم شاهد حضور مردم هستیم و می خواهیم برنامه ریزی کنیم تا مخارج  سفر نیز توسط خود زائرین پرداخت  شود.
وی با بیان اینکه  با توجه به افزاهش هزینه‌ها  باز هم شاهد استقبال مردم هستیم، افزود: این به آن معنی است که کسانی که اهمیت موضوع را درک کردند تلاش شان این است که این اتفاق بیفتد و کم کم این سرزمین  نزول ملائک توسط کاروان‌های به طور کامل و  به اصطلاح خودگردان و بدون حمایت دیگران توسط مردم اداره شود.
 بابایی در ادامه با تاکید بر لزوم معرفی و تبیین یادمان هفت تپه گفت: یادمان هفت تپه هنوز به خوبی تبیین نشده است که اگر این اتفاق بیفتد به نظر می رسد سال های آینده یکی از نقاط اصلی یادمانی نه برای استان مازندران بلکه حداقل برای نیمی از استان های کشور شود .
فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اهمیت هفت تپه در دوران جنگ افزود: هفت تپه در بعضی از  عملیات ها مقر پشتیبانی اصلی بوده که روزی 25 هزار نفر پشتیبانی می شدند و بخش عظیمی از جبهه را در بحث تغذیه رزمندگان پشتیبانی می‌کرد.
وی با بیان اینکه بمباران‌های منطقه هفت تپه نشان دهنده این موضوع است که این منطقه،  نقطه اثرگذاری  بوده است، افزود: هفت تپه ذخیره ای است که باید آشکار شود تا انگیزه اصلی مردم برای رفتتن به رذذهیان نور باشد.
بابایی با اشاره به برنامه ریزی برای تبیین و راه اندازی  یادمان عنوان کرد: مناطقی  مثل آشپزخانه که تعداد زیادی در آن مکان شهید شدند، گردان تخریب و بخش آماد و محل شهادت شهید شیرسوار و دیگر شهدا را در ابتدا طراحی خوبی انجام شد.
وی افزود:  کسانی که دارای تمکن مالی هستند در بحث برپایی یادمان هفت تپه کمک کنند که با همکاری و مشارکت مردم و مسئولین طوری هفت تپه را آماده کنیم که وقتی کاروان‌ها می‌آیند بخشی از این حقایق  آشکار شود. 
 بابایی در پایان با اشاره به لزوم تصمیم گیری‌های نهایی در مورد ساخت یادمان هفت تپه،  گفت:  اجرای این برنامه‌ها  به صورت تعجیلی امکان نخواهد داشت و تصمیم بر این است  که بعد از اینکه مشخص شد چه مقدار زمین از آن نقاط وسیع در اختیار ما قرار می گیرد تصمیم بگیریم که آیا صرفا منطقه یادمانی ایجاد کنیم  و یا باید همراه با احداث محلی برای استراحت زائرین نیز باشد که در این صورت، اعتباری بالای یک میلیارد لازم دارد.

captcha