بیش از 10000 نهال به نیت شهدا در مازندران غرس می‌شود
کد خبر: 3580981
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

بیش از 10000 نهال به نیت شهدا در مازندران غرس می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از غرس 10 هزار و 400 نهال به نیت هر شهید یک نهال در هفته شهید در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران عباسعلی رضایی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران امروز 15 اسفندماه در نشست خبری که در این اداره کل برگزار شد، گفت: 22 اسفند 1358  بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ارائه خدمات فرهنگی و معیشتی برای خانواده شهدا و ایثارگران شکل گرفت و این روز به روز بزرگ شهید نام گرفت.
وی با تاکید بر اینکه من اگر روزی وجود شهدا را در بنیاد شهید احساس نکنم بنیاد شهید را ترک خواهم کرد، افزود: در وصف شهدا قرآن کریم انسان را به این مهم متوجه می‌کند که گمان نبرید شهدا مرده‌اند بلگه زنده‌اند و نزد خدای بزرگ روزی می‌خورند.
اقامه نماز اول وقت مورد تاکید همه شهدا بود
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اقامه نماز اول وقت مورد تاکید همه شهدا بود، تصریح کرد: تبعیت از ولی فقیه و ترجیح دادن ارزش‌های انسانی از جمله ویژگی شهدای دفاع مقدس بود.
وی خدامحوری در مقابل خودمحوری، ایثار، اطاعت بی‌چون و چرا از ولی فقیه، صبر و استقامت و سازش ناپذیری در برابر دشمنان خدا را از ویژگی شهدا دانست و افزود: حضور در صحنه دفاع از حق، نترسیدن از مرگ، مجاهدت ورزیدن، دور نگری، رضای خدا را بر رضای خلق ترجیح دادن از ویژگی‌های دیگر شهدا بود.
رضایی با بیان اینکه اقدامات بنیاد شهید برای خانواده شهدا بسیار ناچیز است، اظهار کرد: همه رسانه‌ها کمک کنند تا فرهنگ جهاد و ایثار را در جامعه نهادینه شود.
وی افزود: حدود 50 برنامه در هفته شهید اجرا می شود و قرار است تعداد 10 هزار و 400 نهال به نام هر شهید نهال غرس کنیم.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه صدا و سیما همیشه به درخواست‌های بنیاد شهید لبیک گفته است، گفت: عطرافشانی مزار شهدا، تولید و پخش زندگی‌نامه تعدادی از شهدا از صدا و سیما، پخش مستند «با من بگو مسافر» در ایام هفته شهید پخش می‎شود.
تولید 81 هزار و 52 دقیقه تولیدات تلویزیونی در یکسال گذشته 
وی با اشاره به اجرای پنج تئاتر خیابانی در بابلسر، محمودآباد و... ، افزود: 81 هزار و 52 دقیقه تولیدات تلویزیونی در یکسال گذشته تولید شد.
رضایی  با بیان اینکه در حوزه قرآنی این اداره کل رتبه اول در رشته حفظ کل و 10 جزء و رتبه برتر را در رشته تفسیر کسب کرد، عنوان کرد:  6 هزار و 650 نفر در موضوعات قرآنی در بنیاد شهید و امور ایثارگران فعال هستند و تلاش داریم که همه قرآن‌دان بشوند نه فقط قرآن خوان.
وی  با بیان اینکه هزار و 18 نفر از علاقه مندان به حرم حضرت معصومه(س) اعزام شدند، افزود: یکهزار و 346 یادواره طی سال 95 با همکاری مردم و دستگاه‌ها برگزار شد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: 9 هزار 860 دانشجو  فرزندان جانباز و شاهد در 75 مرکز دانشگاهی مشغول تحصل هستند و جهار و نتیم درصد از فرزندان شهدا سطح دانشگاه‌ها را اشغال کردند که این سهمیه علاوه بر سهمیه اصلی است.
وی با بیان اینکه استاندار مازندران 133 مورد با خانواده شهدا و جانبازان دیدار داشته است، افزود:  در ساری، بابل و آمل سه مرکز مشاوره ازدواج و تحصیل وجود دارد.
رضایی عنوان کرد: هزار و 280 مورد در مراکز مشاوره بنیاد شهید خانواده شهدا و ایثارگران مشاوره دریافت کردند.
بیش از 10 هزار نهال به نیت شهدا در مازندران غرس می‌شود/وجود بیش از 6 هزار و 600 فعالی قرآنی در بنیاد شهید
captcha