اعلام نتایج مقدماتی جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ
کد خبر: 3576575
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

اعلام نتایج مقدماتی جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ

گروه فرهنگ: از سوی دبیرخانه چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ نتایج مرحله مقدماتی در دو بخش آیین‌های نمایشی و اجراهای پژوهشی، اعلام شد.

یاسر محمودی برنتی دبیر چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ، در گفت وگو  با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از مازندران ضمن تاکید به گروهای نمایشی شرکت کننده در  بخش آیین‌های نمایشی گفت: در این بخش، صرفا بن‌مایه طرح ها «ایده نمایش» می‌بایست برگرفته از آیین و رسوم و سنن باشد و  نمایشی که صرفا اجرای آئین یا رسوم  باشد در  این بخش پذیرفته نمی‌شود.
وی افزود: به کارگیری تکنیک‌های خلاقانه در شکل و محتوا مبتنی بر ظرفیت‌های ناب قومی و منطقه‌ای باید در معرفی و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد و رعایت این نکته در تمامی مراحل داوری مورد تاکید دبیرخانه و یکی از اولویت‌های مهم  در هر سه مرحله داوری است.
محمودی برنتی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از طرح های رسیده در مرحله نخست پس از ارزیابی، به دلیل عدم رعایت موارد  ذکر شده در فراخوان، پذیرفته نشده است.                                                                  
دبیر چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ عنوان کرد: پس از ارزیابی طرح های رسیده در بخش آیین‌های نمایشی شامل آئین‌های عاشورایی – مذهبی و بخش خیابانی،  37 طرح بصورت قطعی و 13 طرح به صورت مشروط  پذیرفته شده است و در بخش اجرا‌های پژوهشی  22 طرح مورد تایید قرار گرفته است.
اعلام نتایج مقدماتی جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ


captcha