مراسم شب وداع با هفت شهید دانشگاهی در حسینیه عاشقان ساری
کد خبر: 3575868
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

مراسم شب وداع با هفت شهید دانشگاهی در حسینیه عاشقان ساری

گروه اجتماعی: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری مراسم شب وداع با هفت تن شهید دانشگاهی شب هفتم اسفندماه در حسینیه عاشقان ساری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران سردار عبدالله ملکی امروز در نشستی که به مناسبت هماهنگی برای استقبال از هفت تن از شهدا برگزار شد، گفت: قرار بود این مراسم در فاطمیه اول برگزار شود اما به دلایلی برگزاری این مراسم به فاطمیه دوم تغییر کرد.
وی افزود: سهمیه استان مازندران 10 شهید بوده که سه شهید برای شهرستان سلمان شهر بود چون زمین آن مهیا نشد آن سه شهید فعلا به مازندران ندادند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهدا از از صبح هفتم وارد استان می‌شوند و از پل سفید با خودرو به صورت چراغ روشن تا حسینیه عاشقان ساری بدرقه می‌شوند.
وی با بیان اینکه مراسم شب وداع استانی هفت شهید گمنام در شب هفتم اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود، ادامه داد: شب نهم اسفندماه هر شهرستان برای شهدای منطقه خود شب وداع خواهد داشت.
ملکی با بیان اینکه تا کنون 266 شهید داشتیم، اظهار کرد: اکنون با انتقال این هفت شهید دانشگاهی آمار شهدای گمنام استان به 273 می‌رسد.
وی افزود:  58 یادمان شهید در استان داریم که از این تعداد 38 یادمان به همت شهرداری‌ها و مردم احداث شد اما بقیه را سپاه و دانشگاه‌ها ایجاد کردند.
ملکی گفت: در نکا مردم 500 میلیون تومان برای مزار شهدا کمک کردند و در کلاردشت نیز خیری یک میلیارد تومان برای ساخت مرکز فرهنگی کمک کرد.
وی افزود: پذیرایی این مراسم از سوی شهرداری است و تا ظهر هفتم اسفند شهدا وارد ساری می‌شوند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان روز دهم اسفند ماه در 5 نقطه از استان مراسم تفین شهدای دانشگاهی استان برگزار خواهد شد، گفت: دو شهید برای دانشگاه آزاد شهرستان نور، دو شهید در دانشگاه علم و فناوری مازندران در ساری، یک شهید در دانشگاه علوم قرآنی آمل، یک شهید در دانشگاه پردیس فرهنگیان صدیقه طاهره ساری و یک شهید در دانشگاه پردیس فرهنگیان شریعتی ساری به خاک سپرده می‌شوند.
وی افزود: برای صبح دهم ساعت 9:30 دو شهید گمنام ساری از مسجد جامعه تا میدان شهدا تشییع می‌شوند و در دانشگاه علم و فناوری مازندران به خاک سپرده می‌شوند.
captcha