جوانان مراقب غذاهای مادی و معنوی خود باشند/ خط معیار در نظام اسلامی ولایت فقیه است
کد خبر: 3575809
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۴

جوانان مراقب غذاهای مادی و معنوی خود باشند/ خط معیار در نظام اسلامی ولایت فقیه است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت تهران گفت: جوانان مراقب غذاهای مادی و معنوی خود باشند تا خداوند جمال خود را به آنها نشان دهد و آنها را مشتاق وصل خود کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران امام جمعه موقت تهران شامگاه گذشته 30 بهمن در یادواره شهدای یک‌هزار و 744 شهید شهرستان بابل که با محوریت 90 شهید روحانی در مصلی جمعه بابل برگزار شد، با بیان این مطلب که فتنه گران راه و زندگی شان جدا از مردم شهید پرور دلداده ولایت است، گفت:  فتنه‌گران با چه ثروتی فرزندان‌شان را به سفرهای آن‌چنانی می‌فرستند.
وی دو عنصر را موجب فساد آحاد جامعه اسلامی بیان کرد و افزود: اگر عالمان و مسئولان فاسد شدند، یک جامعه و مردم را به فساد می کشانند.
صدیقی با بیان اینکه مخالفان جریان پیوسته میان مردم و ولایت، از سوی مردم کنار گذاشته می‌شوند، تأکید کرد: اگر مسئولی در کشور برای گوشه عنایت دشمنان دست سازش به آنها بدهد تا به اصطلاح مشکلات اقتصادی را حل کند، به درد مسئولیت در جامعه اسلامی نمی خورد.
وی حوزه علمیه مردم شهید پرور و ایثارگران را سرمایه های اصلی انقلاب نامید و افزود: مردم حامی همیشگی انقلاب و حماسه آفرینان حماسه هایی مانند 22 بهمن و  9 دی همواره خود را بدهکار انقلاب و نظام می دانند اما برخی از مدعیان خود را از انقلاب و نظام طلبکار می دانند.
وی با اشاره به نقش فعال بسیاری از علما برجسته در دفاع مقدس، تصریح کرد: علما و روحانیت در جبهه ها در کنار رزمندگان حضور داشتند و هم فرزندان خود را در این مسیر هدایت کردند و تعداد بالای شهدای روحانی و طلبه موید این مطلب است.
امام جمعه موقت تهران تعداد بالای شهدای بابل و روحانیان و طلاب شهید این شهرستان را مرهون حضور علمای بزرگ و وارسته در این منطقه بیان کرد و گفت: علامه اشرفی، علامه سعید العلما ، آیت الله روحانی و آیت الله فاضل با حضور و نورانیت خود تربیت اسلامی را در این منطقه بنیان گذاشتند.
وی با تمجید از شخصیت ویژه مرحوم آیت الله هادی روحانی، افزود: مرحوم آیت الله روحانی مجاهدی مجاهد پرور بود که پناهگاه رزمندگان و نیروهای انقلابی منطقه محسوب می شد.
صدیقی خط ولایت را معیار حق و باطل در نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: دست ولایت مقام معظم رهبری، دست ولایت امام زمان(عج) در کشور ما است و خط معیار ما در نظام اسلامی خط ترسیم شده از سوی امام خامنه‌ای است.
وی ادامه داد:  امام خامنه ای شخصیتی عارف، شجاع است که فتنه ها را سر انگشت تدبیر خود یکی پس از دیگری با کمترین هزینه برای نظام اسلامی خنثی می کند.
امام جمعه موقت تهران لحظه شهادت را دارای لذتی بالاتر از بهشت برای شهدا بیان کرد و گفت: شهدا تنها گروهی از افراد بهشتی هستند که حاضر به ترک بهشت هستند زیرا مشتاق بازگشت به دنیا و تکرار لحظه شهادت خود هستند.
وی افزود: جوانان مراقب غذاهای مادی و معنوی خود باشند تا خداوند جمال خود را به آنها نشان دهد و آنها را مشتاق وصل خود کند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه  بهره‌گیری از فرصت جوانی را راز رسیدن به تعالی و رسیدن به درجات بالا دانست،  اظهار کرد: شهدا پایان کار خود را روشن می دیدند و این به واسطه نوری بود که از جمال الهی بر دل آنها تابیده شد.
وی بر داشتن ارتباط قلبی و عملی با امام زمان(عج)، تاکید کرد: با خواندن سوره یس و زیارت آل یاسین به امام زمان(عج) وصل شوید تا روح شما به واسطه محبت امام زمان(عج) عطر و بوی مهدوی بگیرد.
صدیقد گفت: کسی که پاک بخورد و عمل صالح انجام دهد رستگار خواهد شد و غذای حرام به وسوسه و گناه تبدیل می‌شود، جوانی که حرام نمی‌بیند اراده در ندیدن حرام دارد.
captcha