شناخت دوست و دشمن؛ اولويت فعاليت کانون‌های فرهنگی و تبليغی
کد خبر: 3575783
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰

شناخت دوست و دشمن؛ اولويت فعاليت کانون‌های فرهنگی و تبليغی

گروه سیاست و اقتصاد: مديرکل تشکل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به برخي ويژگي هاي دشمنان در نظام اسلامي، تصريح کرد: دشمن شناسي و دوست شناسی بايد اولويت فعاليت کانون هاي فرهنگي و تبليغي قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي مازندران، رضا معممي مقدم مديرکل تشکل‌هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي مرکز امروز  30بهمن 95 در دومين نشست دبيران و مسئولين اجرايي کانون هاي فرهنگي تبليغي مازندران ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت دخت نبي مکرم اسلام حضرت زهرا (س) و با تقدير از فعاليت‌هاي صورت گرفته از سوي کانون‌هاي فرهنگي تبليغي مازندران در سال گذشته گفت: با توجه به منويات مقام معظم رهبري و دغدغه معظم له در حوزه فرهنگ و اشاره ابتداي سال ايشان درباره جوشش فعاليت‌هاي خودجوش مردمي در حوزه فرهنگ ، سازمان تبليغات اسلامي با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در حال آماده کردن خاکريزهاي مردمي در بخش فرهنگي است و اين پويايي  را در وجود هيئت‌های مذهبي ، کانون‌هاي فرهنگي و تبليغي ، موسسات قرآني و ......... نهادينه خواهد کرد .
وي در ادامه با اشاره به حضور چشمگير مردم در يوم الله بيست دوم بهمن امسال و حضور پرشور جوانان و نوجوانان در جويش هاي مردمي در سال‌هاي اخير افزود: نقش مردم در منظومه و مکتب امام خميني (ره) بسيار اثرگذار و بي‌بديل است و مبناي حرکت امام خميني(ره) با حمايت‌هاي عموم مردم ايران اسلامي شروع شد و پيروزي‌ها در تمامي عرصه‌هاي مختلف با ايمان و بصيرت مردم ايران اسلامي ادامه خواهد داشت.
معممي مقدم سازمان تبليغات اسلامي را بستر ساز ايجاد ظرفيت‌هاي مردمي در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي دانست و بيان کرد: سازمان تبليغات اسلامي با هدف ايجاد ظرفيت‌هاي مردمي در حوزه فرهنگ توسط امام راحل تشکيل شد و امروز هم اين مردم هستند که بيشترين نقش را در  نظام اسلامي در حوزه فرهنگ و فعاليت‌هاي فرهنگي ايفا مي کنند .
مديرکل تشکل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به برخي ويژگي هاي دشمنان در نظام اسلامي، تصريح کرد: دشمن شناسي و رصد فعاليت‌هاي معاندانه دشمنان امروز بايد اولويت فعاليت کانون هاي فرهنگي و تبليغي قرار گيرد. ولي در کنار آن هم بايد درباره دوست شناسي و جذب مخاطب براي حوزه فعاليت‌هاي ديني و فرهنگي هم برنامه‌ريزي مدون و دقيق داشت .
اين مسئول فرهنگي با تاکيد بر تقويت جبهه گفتمان انقلاب اسلامي و با اشاره به اينکه جبهه انقلاب اسلامي کانون توجهات جهاني است اظهار کرد:  دشمن با توجه به کارآمدي نظام اسلامي در سه دهه اخير و با توجه به رشدهاي چشمگير در حوزه علمي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي و حتي در اقتصاد با توجه به تحريم ظالمانه در صدد ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامي است که خوشبختانه امت بصير ايران اسلامي  در راهپيمايي بيست دوم بهمن مشت محکمي بر دهان  اين ياوه گويي‌هاي مستکبران عالم زد .
معممي مقدم برگزاري مراسم اعتکاف، پياده روي عظيم اربعين حسيني  را رويش‌هاي انقلاب اسلامي در سال هاي اخير دانست و تاکيد کرد: بايد براي هر چه باشکوه تر شدن اين مراسمات و شعائر ديني در کشور برنامه ريزي دقيق و مستمري صورت گيرد .
مديرکل تشکل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي با انتقاد از برخي اظهار نظرها درباره دريافت وجه در قبال اعزام سوريه توسط مدافعان حرم بيان کرد: شهيد بزرگوار رحيم کابلي اسطوره جهاد و مقاومت هم در حوزه فرهنگ بود و هم در حوزه ايثار و شهادت و در هر دو جبهه از خود نامي نيک به يادگار گذاشت و اين همه بصيرت و دلدادگي درخط ولايت را نمي شود  با هيچ رقم  ارزش گذاري کرد .
اين مسئول فرهنگي در پايان آسيب‌هاي اجتماعي را معضل امروز جوامع اسلامي دانست و تاکيد کرد: آسيب‌هاي اجتماعي مسئله‌اي حل نشدني نيست ولي بايد براي رفع آن در جامعه اسلامي تلاش و همت داشت که با توجه به ظرفيت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي و تبليغي، هيئات مذهبي مي توان در کاهش و شناخت اين آسيب‌ها نقش آفريني کرد.



captcha