واقفان به موقوفات قرآنی و رفع فقر در جامعه اهتمام داشته باشند
کد خبر: 3575521
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

واقفان به موقوفات قرآنی و رفع فقر در جامعه اهتمام داشته باشند

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری گفت: وقف قرآنی و وقف برای فقرا در ساری و کل استان ناچیز بوده و نیاز جامعه است.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه گام‌های بسیار موثری  در عرصه قرآنی بر داشته و هر ساله در رشه‎های  مختلف قرآنی مسابقات برگزار می‌کند.
وی افزود: برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی و نیز قاریان مصری در ماه مبارک رمضان، برگزاری مراسم های گوناگون به مناسبت‌های ولادت و شهادت با محوریت قرآن از جمله اقدامات اداره اوقاف ساری در سال جاری بوده بوده است.
حمایت اوقاف ساری از پایان نامه‌های قرآنی
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری  تصریح کرد: چاپ و خرید کتب قرآنی، حمایت از پایان نامه‌ها و مقالات قرآنی با استفاده از موقوفاتی که با این نیات وقف شده از جمله اقدامات قرآنی این اداره است.
وی افزود: اداره اوقاف ساری موقوفه ای برای خرید کتب دینی و قرآن دارد و با خرید کتاب آن را در اختیار مردم قرار می‌دهد و یا مساجدی که نیاز به قرآن دارند به آن مسجد اهدا می‌کند.
حیدری اظهار کرد: تربیت حفاظان قرآنی در مازندران همزمان در سطح کشور  برگزار شد و 2 هزار از متسابقین قرآن در مصلای امام ساری آزمون دادند.
وی افزود: از واقفین درخواست می‌کنیم که برای باقیات و صالحات خود به وقف‌های قرآنی روی بیاورند که شهرستان ساری و در کل همه شهرستان‌های  استان مازندران با کمبود وقف قرآنی مواجه هستند و این اداره برای اعزام مربیان قرآنی و کمک قرآنی با کمبود منابع مواجه است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری عنوان کرد: برای از بین بردن فقر باید منشأ ظهور فقر ریشه‌کن کرد و اداره اواقاف موقفاتی که برای بی‌سرپرستان و بدسرپستان دارد بسیار نادر است و کفاف این اقشار را ندارد.
وی افزود: برای رفع فقر در جامعه که بسیاری از خانواده‌ها را زمین‌گیر کرده است  نیاز به وقف‌هایی داریم که بتواند ریشه‌ای این معضل را مرتفع کند.
وی افزود: احداث کارخانه با استفاده از  موقوفات و یا اجاره مغازه به نیازمندان و یا در اختیار گذاشتن خانه‌های مسکونی از جمله اقداماتی است که می تواند به کاهش فقر در جامعه موثر باشد.
captcha