اصناف با افراد کم بضاعت همراهی بیشتری کنند
کد خبر: 3575304
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کواکبیان به مناسبت ایام نوروز؛

اصناف با افراد کم بضاعت همراهی بیشتری کنند

گروه اجتماعی: نماینده مازندران در اتاق اصناف کشور گفت: اصناف در آستانه نوروز سعی کنند با مردم و افراد کم بضاعت جامعه همراهی بیشتری داشته باشند.

مجتبی کواکبیان نماینده مازندران در اتاق اصناف کشور در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: آموزش یکی از مباحث مهم در جامعه است که عموما مغفول مانده و کمتر به آن پرداخته شده است.
وی افزود: در قوانین نظام صنفی به صراحت اشار شده است برای افرادی که بخواهند پروانه کسب را اخذ کنند باید دوره آموزشی شامل قوانین نظام صنفی و احکام شرعی بازار است را طی کنند.
کواکبیان تصریح کرد: در موضوع کسب و کار معاملات، موضوع کم فروشی، گران فروشی اقتیاس شده از احکام مکاسب توسط اساتید تدریس می‌شود.
وی افزود: در پایان هر دوره آزمون برگزار و برای افراد در صورت کسب حد نصاب نمره گواهی صادر می‌شود.
کواکبیان اظهار کرد: یکی از عواملی که موجب شده با وجود آموزش‌های انجام شده تخلفاتی نیز در این قشر دیده شود این است که متاسفانه افرادی که خود مبلغ و اشاعه دهنده این فرهنگ هستند خودشان رعایت نمی‌کنند.
وی افزود: 25 هزار واحد کسب و کار در شهرستان ساری پروانه کسب دارند که بخش عمده آنها از آموزش برخودارند و در قوانین هم تاکید شده بعد از پایان مهلت پروانه کسب برای تمدید آن باید آموزش را لازم را طی کنند.
رئیس اتحادیه آهن و فولاد شهرستان ساری تاکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که گریبانگیر بازار نیز است، درخواست داریم در آستانه نوروز سعی شود با مردم و افراد کم بضاعت جامعه همراهی بیشتری داشته باشند.
اصناف با افراد کم بضاعت همراهی بیشتری کنند

captcha