لزوم مدیریت واحد قرآنی در کشور/ سهم‌خواهی ممنوع
کد خبر: 3575261
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
جاودانی تاکید کرد:

لزوم مدیریت واحد قرآنی در کشور/ سهم‌خواهی ممنوع

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تاکید کرد: از هم گسیختگی و ناپیوستگی فعالیت‌های قرآنی در بین نهاد و دستگاه‌ها، کار را سخت‌تر می‌کند و باید امور مربوط به فعالیت‌های قرآنی توسط یک دستگاه مدیریت شود.

احد جاودانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران با بیان اینکه فعالان حوزه خبرگزاری قرآنی، شایسته تقدیر هستند، گفت: باید در معرفی قرآن که کتاب آسمانی ما و فصل مشترک بین همه مسلمانان شیعه و سنی است بیشتر تلاش شود و همه رخدادها و برنامه‌های قرآنی نیز انعکاس یابد.
وی با بیان اینکه متاسفانه مظلومیت قرآن در عرصه اجرای برنامه‌های قرآنی، برگزاری آموزش‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات دستگاه‌های مختلف وجود دارد، افزود: از هم گسیختگی و ناپیوستگی فعالیت‌های قرآنی در بین نهاد و دستگاه‌ها،  کار را سخت‌تر می‌کند و باید امور مربوط به فعالیت‌های قرآنی توسط یک دستگاه مدیریت شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: اگر یک سازمان بزرگ دارالقرآن در کشور داشته باشیم و و بودجه و اعتبارات از دیگر دستگاه‌ها گرفته شود و به این سازمان دارالقران ارائه و همه فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها زیر نظر این سازمان انجام شود و موسسات و سازمان‌های مردم نهاد قرآنی همه به این نهاد مراجعه کنند، تا حدی مشکلات حوزه قرآنی کاهش پیدا می‌کند.
بلاتکلیفی بسیاری از فعالان و موسسات قرآنی
وی با بیان اینکه اکنون بسیاری از فعالان قرآنی و موسسات بلاتکلیف هستند و نمی دانند با کدام دستگاه فعالیت کنند، افزود: اکنون، شورای توسعه قرآنی که سازمان یافته و منسجم هم نیست  به مسائل قرآنی ورود پیدا کرده که و با وعده‌هایی که به مردم می دهد، انتظاراتی بوجود می‌آورد و چنانچه این اعتبارات بعد از مدتی قطع شود عواقب خوبی ندارد.
جاودانی گفت: باید سازمان متولی قرآن ایجاد و حمایت شود تا بتواند دستگاه‌های قرآنی را حمایت کند.
وی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی فعالیت‌های قرآنی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه ظرفیت خوبی برای حمایت از خبرگزاری ایکنا است و دست کم این خبرگزاری‌ها در استان‌ها بتوانند از طریق این سازمان تحت پوشش قرار بگیرند.
ایکنا فرصتی در گسترش فعالیت‌های قرآنی
جاودانی اظهار کرد: با توجه به تنوع زبان و شعبات خارجی که این خبرگزاری دارد فرصت ارزشمندی است تا در توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی تلاش شود.
وی با انتقاد از اینکه سازمان‌های قرآنی عریض و طویل و موازی در کشور فعالیت دارد، افزود: یک موسسه اگر بخواهد فعالیت کند باید تائید سازمان تبلیغات و  اداره کل فرهنگ و ارشاد را دریافت کند، این دو امضا بودن به چه معنا است مگر قرار است سهم خواهی نسبت به قرآن داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه آشنا کردن آموزه‌های قرآنی باید به صورت تشکیلاتی انجام شود، گفت:
شورای توسعه قرآن بودجه مازندران سال 92 را اختصاص داد ولی اعتبارات سال 93 و 94 را اختصاص نداد و سبب افزایش انتظارات شد.
علی پاداشی
لزوم مدیریت واحد قرآنی در کشور/ سهم‌خواهی قرآنی ممنوع
لزوم مدیریت واحد قرآنی در کشور/ سهم‌خواهی قرآنی ممنوع

captcha