حوزه آیت‌الله صالحی مازندرانی افتتاح می‌شود
کد خبر: 3575117
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
12 اردیبهشتماه؛

حوزه آیت‌الله صالحی مازندرانی افتتاح می‌شود

گروه معارف: حوزه آیت‌الله صالحی مازندرانی ۱۲ اردیبهشت ماه 96 در روز معلم به بهره‌برداری می‌رسد.

سید جلال صالحی در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه مطبوعات مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران درباره میزان پیشرفت فیزیکی حوزه علمیه آیت‌الله صالحی این شهرستان، گفت: پس از فوت مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی تصمیم گرفتیم این حوزه علمیه که با ۲۲۰ سال قدمت در حال تخریب بود را با هماهنگی برادران خود به خواسته پدر در زمان حیات تجدید بنا کنیم.
وی با بیان اینکه پس از یکسال از فوت مرحوم آیت‌الله صالحی تصمیم به تخریب این حوزه گرفته شد، افزود: در حال حاضر این حوزه علمیه در ۶ طبقه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در حدود ۲ هزارمتر مربع تجدید بنا شد.
صالحی تصریح کرد: حوزه آیت‌الله صالحی مازندرانی ۱۲ اردیبهشت در روز معلم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره مسجد مرحوم حاج رضاخان ساری، افزود: این مسجد با بیش از ۶۰۰ سال قدمت به سبک معماری قدیم مرمت و بازسازی شده است که یکی از زیباترین مساجد استان مازندران به شمار می‌آید.

رئیس حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری درباره هزینه ساخت، مرمت و بازسازی این حوزه علمیه و مسجد مرحوم حاج رضا خان، اظهار کرد:  اینکه در برخی سایت‌ها گفته شده  هزینه این دو بنا در  از سوی اداره اوقاف و امور خیریه و مرکز حوزه علمیه  را پرداخت  شده است تکذیب می‌شود.
وی افزود: همه هزینه توسط مردم، خیرین و برادران صالحی تامین شده است.

صالحی خواستار حمایت و برنامه‌ریزی مناسب در امور فرهنگی شد و افزود: قرآن در بین ما شیعیان مظلوم واقع شده و تنها در مراسم های عروسی، شب های احیاء و فاتحه استفاده می‌شود.

وی درباره اشاعه فرهنگ قرآنی و دینی در جامعه،  افزود:  یکی از اقدامات اولیه برای هر طلبه واجب تر از قرائت و خواندن قرآن نیست باید در گام اول یادگیری، فهمیدن قرآن و پس از آن خواندن درس می باشد.

رئیس حوزه علمیه آیت‌الله صالحی ساری  درباره انتقال فرهنگ قرآنی به نسل جوان، عنوان کرد:  مسئولان فرهنگ قرآن را آنچنان که در خور آن است به آن عمل و در دسترس همه قرار و در مدارس و مهدکودک‌ها سرلوحه کار افراد خود قرار دهند.

captcha