ميراث‌داري امام راحل(ره) و عالمان ديني دغدغه اصلي و محوري روحانيت است
کد خبر: 3564381
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ميراث‌داري امام راحل(ره) و عالمان ديني دغدغه اصلي و محوري روحانيت است

گروه معارف: مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: امروز ميراث‌داري امام راحل و عالمان ديني دغدغه اصلي و محوري روحانيت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، ضمن عرض تبريک بمناسبت فرا رسيدن ليالي فجر انقلاب اسلامي و با اهميت نقش روحانيت در عرصه هاي مختلف پيروزي انقلاب اسلامي و بعد آن، روحانيون را خادمان مکتب فاطمي و علوي دانست و گفت: علما و روحانيت مروجان حقيقي شريعت محمدي هستند.
وي روحانيت را حافظان منبر و محراب در قلمرو انديشه زلال قرآني دانست و افزود: امروز روحانيت حافظ حقيقي اسلام و شريعت محمدي است.
استاد حوزه علميه و دانشگاه در مازندران، روحانيت را خادمان ترويج شريعت نبوي، مکتب علوي و فاطمي دانست و  تصریح کرد: امروز يکي از قوي‌ترين مؤلفه‌هاي صيانت از دستاوردهاي انقلاب صيانت از عنصر انقلابي‌گري و دين باوري  و نهاد مرجعيت و روحانيت در کشور است.
مديرکل تبليغات اسلامي استان روحانيت را پاسداران محراب الهي ناميد و ادامه داد: نقش روحانيت براي حفاظت از انقلاب و حفظ حضور در صحنه و صيانت از آرمان گرايي و دين باوري مردم بي بديل و بي نظير بوده است.
شکریان با بيان اين که صبوري و قناعت انقلابي روحانيت روح قناعت، دين باوري، تواضع و افتادگي را به جامعه عمق بخشيده است، تصريح کرد: اين مسئله پشتوانه اي براي رهبري، مرجعيت شيعه و نهاد روحانيت در نظام اسلامي شده است.
وی با اشاره به اين که دغدغه امروز روحانيت  دينداري است، افزود: امروز ميراث داري امام راحل و عالمان ديني دغدغه اصلي و محوري روحانيت است.
اين محقق و پژوهشگر علوم ديني در مازندران به نقش بي نظير روحانيت در حراست از اسلام ناب اشاره کرد و گفت: اگر امروز اسلام در عرصه جهاني عزت و عظمت دارد به برکت وجود علما و جامعه روحانيت است.
حجت الاسلام شکریان کارنامه عملکرد روحانيت در تاريخ را روشن و عزت آفرين ارزيابي کرد و افزود: با گذري کوتاه بر تاريخ خواهيم ديد حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي جامعه اسلامي به دست اين قشر زحمتکش، کم توقع، پرتلاش و مخلص بوده و امروزه نيز اگر چيزي از اسلام، آموزه‌هاي اسلام و معنويت اسلام در دست است، محصول تلاش علماي گذشته، بزرگان دين، مراجع عظام تقليد و رهبران فکري جامعه است که نقش خود را به شايستگي در مقاطع مختلف تاريخي انجام داده اند.
وی با بيان اين که انقلاب اسلامي ايران فرصت و بستر مناسبي را براي حضور گسترده و تلاش روحانيت در عرصه هاي مختلف فراهم کرده است، ادامه داد: امروز روحانيت بايد نقش مهمي را در تاريخ حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي اسلام ايفا کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: روحانيت هميشه در کانون توجه دشمنان نظام بوده، چرا که آنان به عظمت و قدرت قشر روحانيت واقف هستند و همواره تلاش كرده که رابطه بين مردم و روحانيت را تضعيف کنند و در اين راه از همه ظرفيت ها و امکانات خود استفاده مي‌کنند.
شکریان، انقلاب اسلامي ايران را پديده نادري در تاريخ برشمرد و با بيان اين که اين نهضت عظيم ديني همه دنيا را مات و مبهوت کرده است، اظهار کرد: هيچ کسي فکر نمي‌کرد اسلام و معنويت بتواند اين چنين حرکت عظيمي را به وجود آورد و اين گونه تأثيري در جامعه بشري به دنبال داشته باشد.
وی روحانيت را عنصري تاثيرگذار و  مولد فرهنگ ديني  در نظام اسلامي دانست و افزود: ارزش‌ها و هنجارهاي ديني همواره ازطريق روحانيت به جامعه تزريق مي‌شود.
captcha