شهید نواب صفوی با بصیرت کامل به مقام عالی شهادت رسید
کد خبر: 3564366
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

شهید نواب صفوی با بصیرت کامل به مقام عالی شهادت رسید

گروه اجتماعی: رئیس شورای عالی حوزه علمیه گفت: شهید نواب صفوی با بصیرت کامل به مقام عالی شهادت رسید و او به اهداف خود یقین داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، رئیس شورای عالی حوزه علمیه شب گذشته 29 دی ماه در سی‌ و پنجمین مراسم یادواره شهدای فداییان اسلام و ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که در  مسجد جامع قائمشهر برگزار شد، گفت: شهید نواب صفوی مشتاقانه و با بصیرت کامل شربت شیرین شهادت را نوشید  و او  به اهداف خود یقین داشت.

وی با بیان اینکه جمعیت فداییان اسلام در دهه 1320 به رهبری سید مجتبی نواب صفوی تشکیل شد، افزود:  استقامت و پایداری به همراه مهر و محبت سرلوحه کار این شهید بود و ایشان در تمام مراحل به این مهم، عمل می‌کرد.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه تصریح کرد: این شهید والامقام در سال 1334 به دست مزدوران رژیم شاهنشاهی دستگیر و اعدام شد اما بنابر خواسته خود با چشمان باز، عند ربهم یرزقون گشت.

 وی به ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجاهد نستوه و یار حضرت امام خمینی(ره) و رهبری، اشاره کرد و گفت: دشمنان هیچگاه نتوانستند بین این عالم فقید و امام راحل و رهبری، اختلاف ایجاد کنند.

 مقتدایی اظهار کرد: برگزاری اینچنین مراسمی در حقیقت، قدردانی از مجاهدان و یاوران انقلاب اسلامی ایران است تا این اسوه‌ها به خوبی، شناسانده و معرفی شوند.  

وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان الگوی استقامت و شکیبایی در برابر شکنجه‌های ساواک، مردانه مقاومت کرد و یکی از پایه‌های انقلاب بود.
لازم به ذکر است: در این یادواره آیت‌الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت‌الاسلام قلی پور، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل  و مسئولان عالی رتبه استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم همچون سال های گذشته حضور داشتند.

شهید نواب صفوی با بصیرت کامل به مقام عالی شهادت رسید
شهید نواب صفوی با بصیرت کامل به مقام عالی شهادت رسید
captcha