همایش جاذبه‌های تشیع در بابل برگزار می‌شود
کد خبر: 3564226
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
با حضور استاد علی‌الشیخ:

همایش جاذبه‌های تشیع در بابل برگزار می‌شود

گروه معارف: در راستای نشر و گسترش منطق اسلام همایش جاذبه‌های تشیع ۳۰ دی به همت اداره تبلیغات اسلامی بابل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، همایش جاذبه‌های تشیع در راستای نشر و گسترش منطق اسلام ساعت ۹ صبح پنج‌شنبه ۳۰ دی به همت اداره تبلیغات اسلامی بابل برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش در این همایش استاد علی‌الشیخ دارای دکترای فلسفه اسلامی که در گذشته از کشیشان کاتولیک کشور عراق بوده است در این همایش سخنرانی می کند.

به گزارش ایکنا در این همایش استاد علی‌الشیخ که در سال‌های اخیر به اسلام  و مذهب شیعه گرویده است، از تجربیات خود  و دریچه نگاه خود به اسلام سخن می‌گوید.
استاد علی الشیخ در سال ۱۹۶۴ میلادی در خانواده ای مسیحی از شاخۀ کاتولیک، در بغداد متولد شد و سالها بعد در اثر تحقیق و تتبع در اسلام به تشیع گروید.
وی هم اکنون دانشجوی رشتۀ دکترای فلسفه در قم است و در کنار آن به تدریس دررشته های مسیحیت، تاریخ ادیان، فلسفه و روش تحقیق در دانشگاه های متعددی مانند: مدرسه امام خمینی و جامعه آل البیت مشغول می باشد.
علی الشیخ سخنرانی‌های فراوانی در دانشگاه ها مانند دانشگاه تهران و اصفهان و مساجد و حسنینیه ها و مصاحبه های زندۀ تلویزیونی داشته است وهبه السماء که به فارسی نیز ترجمه و به نام هدیۀ آسمانی منتشر شده لاهوت المسیح فی المسیحیه و الاسلام، الصحیح من انجیل المسیح، تاریخ فلسفه غرب از قرون وسطی به بعد از جمله آثار وی است.
 استاد علی‌الشیخ به وجود جاذبه‌های زیادی در مذهب تشیع پی برده و معتقد است چنانچه مسیحیان با آن آشنا شوند به مذهب تشیع روی خواهند آورد.

لازم به ذکر است: این همایش با حضور جوانان، دانشجویان، اندیشه‌ورزان و علاقه‌مندان به حوزه ادیان و مذاهب همراه با پرسش و پاسخ فردا 30 دی ماه در اداره تبلیغات اسلامی بابل برگزار می‌شود.



captcha