ضرورت بهره‌گیری از ابزارهای نوین در تقویت ارزش‌های اخلاقی
کد خبر: 3563917
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
عشریه تأکید کرد:

ضرورت بهره‌گیری از ابزارهای نوین در تقویت ارزش‌های اخلاقی

گروه معارف: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری، تاکید کرد: ضرورت دارد با ارائه راه‌کارهای درست و با استفاده از ابزارهای نوین همانند کتاب، برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، اجرای نمایش تئاتر و... در حوزه تقویت ارزش‌های اخلاقی اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، حمیدرضا عشریه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری، عصر امروز 28 دیماه 95در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساری گفت: دستور این جلسه، تقویت و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی براساس منویات رهبری، راه‌کارهای تقویت ارزش‌های اخلاقی در جامعه جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با تجمل‌گرایی و مظاهر فرهنگ غرب است.
وی افزود: بررسی معضلات فرهنگی هنری شهرستان و روستاهای تابعه، حفظ و حراست از فرهنگ بومی، ایجاد وحدت رویه در اجرای کارهای فرهنگی ازجمله وظایف این شورا است.

خطر حذف هویت فرهنگی در اثر رنگ باختن اخلاق
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری تصریح کرد: درطول تاریخ انبیاءالهی و مفاخر علمی و دینی توجه زیادی به مقوله اخلاق و تقویت این مهم در زندگی فردی و اجتماعی داشتند اما اکنون رنگ باختن اخلاق از جامعه به گونه ای است که زمینه حذف هویت فرهنگی را از جامعه فراهم می‌آورد.
 
وی افزود: در آستانه گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده لازم است برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه در حوزه‌های مختلف تلاش شود.
 
وی اظهار داشت: برای حاکمیت اخلاق در جامعه باید با دقت و نگاه روانشناسانه براساس نیازهای افراد ورود پیدا کنیم.
 
عشریه با بیان اینکه امروز بداخلاقی‌ها گریبان‌گیر جامعه اسلامی شده است، اظهار کرد: تجمل‌گرایی و اسراف یکی از مصادیق منکر جامعه امروز  و آسیب رایج برخی از طبقات جامعه است.

 لزوم توجه ویژه به ترویج ساده زیستی در جامعه
وی با اشاره به اینکه باید به ترویج فرهنگ ساده زیستی در جامعه توجه ویژه شود، تاکید کرد: ضرورت دارد با ارائه راه‌کارهای درست و با استفاده از ابزارهای نوین همانند کتاب، برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، اجرای نمایش تئاتر و... در حوزه تقویت ارزش های اخلاقی اقدام کرد.

در ادامه حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساری با بیان اینکه اخلاقیات مبنای همه مسائل عالم است، گفت: اخلاق شاه کلیدی است که زنگار نمی‌گیرد و قفلگشای همه گره‌ها است.
 
وی با بیان اینکه خوش رویی، خوش‌دلی و گشاده‌رویی ابزار اخلاق‌مداری استٰ، اظهار داشت: آدم آزمند خلق شده و به دنبال سعادت است.

 صادقی با اشاره به رواج تجمل‌گرایی در جامعه امروز، اظهار کرد: انسان باید بداند سعادت را نمی‌توان در زر و زیور یافت بلکه خوشبختی در داشتن امنیت، آسایش، محبت و صمیمیت و رضای الهی است.

در ادامه رضا مهدیان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه آموزش و یادگیری بسیاری از دانستنی‌های گروه‌های مختلف سنی به فرزندان با مدیریت خانواده بهتر از یادگیری آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است، گفت: وجود صمیمیت بین فرزندان با والدینشان موجبات گذران اوقات بیشتری در جمع خانواده به جای نشستن پای شبکه‌های مجازی می‌شود.

انتقاد از تاخیر در برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی

وی با ابراز گله‌مندی از برگزاری با تاخیر چندماهه جلسه شورای فرهنگ عمومی ساری، خواستار حضور صاحبان فکر و اندیشه در حوزه‌های فرهنگی جهت یافتن راه‌کارهای اساسی برای رفع معضلات وآسیب‌های اجتماعی، در این شورا شد.
ضرورت بهره‌گیری از ابزارهای نوین در تقویت ارزش‌های اخلاقی
ضرورت بهره‌گیری از ابزارهای نوین در تقویت ارزش‌های اخلاقی
 
captcha