رشد 73 درصدی صدور اسناد مالکیت موقوفات در مازندران
کد خبر: 3563237
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

رشد 73 درصدی صدور اسناد مالکیت موقوفات در مازندران

گروه اجتماعی: مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از صدور 890 جلد سند به مساحت 9 هزار و 100 هکتار برای موقوفات استان مازندران در 9 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران، محمد حسن بهادر از صدور 890 جلد سند به مساحت 9 هزار و 100 هکتار برای موقوفات استان مازندران در 9 ماهه سال جاری خبر داد.
وی افزود: در مدت یادشده 890 جلد سند مالکیت کاداستری برای بیش از 16 هزار رقبه  و به مساحت تقریبی 9 هزار و 100 هکتار از املاک و اراضی موقوفات صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 73 درصد رشد داشته است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از احیاء 140 هکتار از اراضی گاوان شهرستان قائم‌شهر خبرداد و  تصریح کرد: با بررسی بیشتر در سوابق مالکیت این روستا  سابقه وقفیت ملک مزبور قطعیت یافت.
وی با اشاره به اینکه صدور اسناد مالکیت اوقاف از تعرض و تجاوز به حریم آنها جلوگیری می‌کند، افزود: این اقدام  موجب افزایش بهره‌وری از املاک وقف شده می‌شود که یکی از محورهای اساسی ترویج وقف و نیت اصلی واقفان است.
در ادامه مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران نیز اظهار کرد: در سال گذشته  اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تثبیت مالکیت 20 هزار هکتار از اراضی موقوفات مازندران توانسته رتبه اول کشوری را از آن خود کند.
ثیث املاک وقفی موجب ماندگاری است
وی افزود: ثیث املاک وقفی موجب ماندگاری است  که این مهم در نتیجه  انگیزه معنوی و دینی  و تعامل برجسته  و تلاش خوب ثبت اسناد و املاک استان بدست امده است. 
علیزاده با بیان اینکه ثبت موقوفات موجب جذب افراد نیک اندیش و در مسیر رضایت اهل بیت (ع) است، اظهار کرد: اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ساری بیشترین سند را در 9ماهه ابتدائی 95 برای موقوفات در استان صادر کرده است.
captcha