هنرمندان مازندرانی عرصه سینمای کشور تجلیل شدند
کد خبر: 3560139
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
در اولین همایش فیلمسازان شمال در آمل؛

هنرمندان مازندرانی عرصه سینمای کشور تجلیل شدند

گروه فرهنگی: از سوی انجمن فیلمسازان شمال، اولین همایش فیلم‌سازان شمال (گیلان، گلستان، مازندران) 17 دی‌ماه 95 در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی ـ هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با حضور پیشکسوتان و هنرمندان عرصه سینمای سه استان شمالی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، همایش مهدی اکبری مدیر عامل انجمن فیلمسازان شمال 17 دی‌ماه در همایش فیلمسازان شمال (گیلان، گلستان، مازندران) با اشاره به این مطلب که یکی از برنامه های این انجمن برگزاری اینگونه همایش ها و تجلیل از بزرگان عرصه سینمای استان های شمالی است، گفت: امروز شاهد اولین همایش و بزرگداشت پیشکسوتان مازندرانی عرصه سینمای کشور هستیم و در راستای احترام به پیشکسوتان این مرز و بوم  همه ساله از اساتید این سه استان شمالی تقدیر به عمل می‌آید.
در ادامه این همایش خسرو سینایی کارگردان و فیلمنامه‌نویس مازندرانی عرصه سینمای کشور با اشاره به این مطلب که هنرمندان باید با عاطفه در کار هنر وارد عمل شوند، افزود: هنرمندی که به خاطر کسب ثروت و کسب شهرت در هنر گام بردارد هیچگاه نمی تواند دست به خلق آثار زیبا  و ماندگار بزند. 
وی افزود: هنرمندی که با عاطفه اش کار  و زندگی می کند می‌تواند اثر خوبی را با عاطفه اش خلق کند و اگر عاطفه در هنرش دخیل نباشد اثر خوبی خلق نخواهد شد.
سینایی تصریح کرد: یک هنرمند اگر می خواهد زیبا زندگی کند باید با هنر زندگی کند و اگر می خواهد با هنر زندگی کند باید تا آخر عمر به فکر این باشد که آثار زیبایی را خلق کند.
وی  خطاب به مسئولان دست اندر کار امور هنری گفت: مسئولان امور هنری توجه داشته باشند که اگر  پذیرفتند هنرمندی مستعد  و در کارش جدی است و عشق به کارش دارد سعی کنند تا اینکه این عشق را در او  از بین نبرند و او را سرگردان نکنند و بگذارند تا اینکه با عشق کارش را به سرانجام برساند و کاری نکنند که هنرش را در وجودش خفه کنند. 
در ادامه این همایش پس از اجرای چند برنامه هنری با حضور خانواده مرحوم یدالله نجفی هنرمند  مازندرانی عرصه سینما با اهداء تندیس و هدیه ای از این مرحوم تجلیل به عمل آمد.
در پایان این همایش از خسروسینایی کارگردان و فیلم نامه نویس مازندرانی عرصه سینمای کشور مان  تجلیل شد.
لازم به ذکر است خسرو سینایی متولد ساری فارغ‌التحصیل کارگردانی و فیلم‌نامه‌نویسی از آکادمی هنرهای نمایشی و رشته تئوری موسیقی از کنسرواتوار وین است. سینایی از سال ۱۳۴۶ در وزارت فرهنگ و هنر و از سال ۱۳۵۲ در تلویزیون ایران شروع به کار کرد. او فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۵۸ با کارگردانی فیلم زنده باد ... آغاز کرد. سینایی افزون بر نویسندگی و کارگردانی، ساخت موسیقی و تدوین برخی از آثارش را نیز بر عهده داشته است.  همچنین مرحوم یدالله نجفی از صدابرداران سینمای ایران بود که  در سال ۱۳۳۴ در شهر بابلسر به دنيا آمد. وي فارغ التحصيل رشته صدابرداري از مدرسه عالي تلويزيون و سينما سال ۱۳۵۵ بوده است. فعاليت در تلويزيون را به عنوان صدابردار از سال ۱۳۵۵ و كار سينما را از سال ۱۳۶۹ با صدابرداري «به خاطر همه چيز»، همكاري «رجب محمدين» آغاز كرد.
captcha