نخستين همايش ملی نهج البلاغه و علوم ادبی در بابلسر برگزار می‌شود
کد خبر: 3559594
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

نخستين همايش ملی نهج البلاغه و علوم ادبی در بابلسر برگزار می‌شود

گروه معارف: دبیر علمی همايش ملي نهج البلاغه و علوم ادبي از برگزاری نخستين همايش ملي نهج البلاغه و علوم ادبي، دوم اردیبهشت ماه 96 ، درشهرستان بابلسر خبر داد.

حسن گودرزی لمراسکی دبیر علمی نخستین همایش ملی نهج البلاغه و علوم ادبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با ارایه این مطلب که نهج البلاغه سرچشمه جوشان ادبی به ویژه بلاغت است، گفت: پژوهش‌ها درباره نهج‌البلاغه اغلب در حوزه مفاهیم صورت گرفته است و جنبه‌های ادبی به ویژه بلاغی و زیبا شناختی آن کمتر مورد توجه پژوهشگران بوده است.
وی با بیان اینکه برگزاری همايش ملي نهج البلاغه و علوم ادبي در نمایاندن چهره زیبایی‌شناسی، ادبی و بلاغی نهج البلاغه بسیار اثرگذار است، افزود: این همايش ملي به ميزباني دانشكده علوم انساني و اجتماعي و دانشگاه مازندران دوم ارديبهشت96  درشهرستان بابلسر برگزار مي‌شود.
گودرزی اظهار کرد: تاثير نهج‌البلاغه بر ادبيات و اينكه نهج‌البلاغه چه ميزان در رشد و بالندگي ادبيات موثر بوده است، تاثير نهج البلاغه برادبيات دنيا با آموزه‌هاي اسلامي، ارتقاي كيفي علوم ادبي با دربرداشتن مفاهيم نهج البلاغه، بررسي تاثير نهج‌البلاغه در پيدايش علوم ادبي مانند صرف و نحو، بلاغت و... در ادوار مختلف از اهداف برگزاري اين همايش است.
وی ادامه داد: این همایش در شش محور نهج البلاغه و قرآن، نهج البلاغه و ترجمه، نهج البلاغه و زيباشناسي، نهج البلاغه و نظريه‌هاي ادبي، بررسي نسخه‌هاي خطي نهج البلاغه و جمع آوري اسناد نهج البلاغه، نگاه دانشمندان، اديبان، موافقان و مخالفان  نسبت به آن، برگزار می شود.
دبیر علمی نخستین همایش ملی نهج البلاغه و علوم ادبی با ارایه این مطلب که این همایش در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران برگزار می‌شود، گفت: آخرين مهلت ارسال چكيده و اصل مقاله به اين همايش سی‌ام  دي  ماه  95  است و مقالات پس از داوري هیات داوران سی ام بهمن ماه 95  اعلام خواهد شد.
دبیر علمی نخستین همایش ملی نهج‌البلاغه و علوم ادبی در پایان ادامه داد: اندیشمندان و پژوهشگران می‌توانند  چکیده مطالب و اصل مقالات را به آدرس  مازندران- بابلسر، خیابان شهید بهشتی، بلوار شهید ذوالفقاری، پردیس دانشگاه مازندران، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی ارسال کنند و  یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 01135302601 به دبیرخانه همایش تماس حاصل کنند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۱۹:۱۷
0
1
http://conf.isc.gov.ir/nbls95
برای ورود به سایت با این آدرس وارد شوید.
captcha