۲۱ مدرسه قرآن در همدان از دانش‌آموزان ثبت‌نام می‌کنند
کد خبر: 3353739
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

۲۱ مدرسه قرآن در همدان از دانش‌آموزان ثبت‌نام می‌کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان از فعالیت ۲۱ مدرسه قرآن در سالتحصیلی جدید در سراسر استان خبر داد.

حسن یوسفی، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: برای سالتحصیلی جدید 21 مدرسه در استان همدان با رویکرد قرآنی از دانش آموزان ثبت‌نام می‌کنند.

وی افزود: معرفت به معنای شناخت مطلق، علم و آگاهی است یعنی فعالیت‌هایی که از روی آگاهی نشأت می‌گیرد و بنیانش شناخت خدا و خدا محوری است، بنابراین فعالیت‌های قرآنی اثرات بسیاری بر بینش انسان دارد و منجر به هنجارها و رفتارهای انسانی است.

یوسفی خاطرنشان کرد: قرآن یک مبنا برای فعالیت‌های پرورشی است و تفاوت اصلی کشور ایران با کشور های دیگر در پرورش و تعلیم دارد همین امر است خداوند در سوره نحل به « ربوبی» کردن یعنی به خدا نزدیک شدن اشاره می‌کند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان ابراز کرد: بر اساس همین نیاز در خصوص معرفت و آگاهی باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم تا شناخت آن‌ها تبدیل به نگرش و نگرششان تبدیل به ارزش و در نهایت این ارزش‌ها تبدیل به رفتارها و هنجارهای مناسب یک جامعه اسلامی شود.

وی اذعان کرد: راه‌اندازی چند مدرسه قرآنی به مفهموم انجام امور قرآنی تنها مختص به این مدارس نیست؛ بلکه در این مدارس فعالیت‌های فوق برنامه مانند تفسیر، احکام و قرائت بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و البته در مدارس عادی نیز آموزش‌های قرآنی وجود دارد.

captcha