برگزاری همایش «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث» در قم
کد خبر: 2954315
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴

برگزاری همایش «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث» در قم

گروه حوزه‌های علمیه: همایش «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث» روز پنج‌شنبه ۲۱ اسفند ماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رجایی، دبیر همایش امروز 18 اسفند ماه در جمع خبرنگاران افزود: نخستین همایش ملی پیشرفت در راستای گفتمان‌سازی با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در قم برگزار می‌شود.
دبیر همایش پیشرفت از منظر قرآن وحدیث تصریح کرد: پس از اعلام فراخوان آثار، 200 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که در حدود 100 مقاله در راستای همکاری با مراکز علمی به دبیرخانه همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث ارسال شده است.

پذیرش 120 مقاله

وی با ذکر این مطلب که 120 مقاله مورد پذیرش واقع شد، اظهار کرد: در روز همایش و در قالب سه کمیسیون تخصصی 30 مقاله برتر ارایه و نقد و بررسی روی این آثار انجام خواهد شد.
رجایی با اشاره به حضور جدی پژوهشگران در این همایش گفت: آثار برتر این همایش منتشر خواهد شد و به پژوهشگران نیز اجازه داده شد که آثار خود را در نشریات علمی و پژوهشی منتشر کنند.
وی افزود: این همایش ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه 21 اسفند ماه در مدرسه عالی امام خمینی (ره) با پیامی از آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی آغاز به کار خواهد کرد و پس از ارایه گزارش، حجج اسلام والمسلمین اعرافی، رشاد همچنین واعظ‌‌‌ زاده به سخنرانی خواهند پرداخت.
وی در خصوص دبیرخانه حوزوی مرکز اسلامی ایرانی پیشرفت نیز گفت: این مرکز به فرمان رهبر معظم انقلاب دایر شده و در سال 92 دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تاسیس و راه‌اندازی شد.
مسئول دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت یادآورشد: تعمیق و توسعه تفکر، گفتمان‌سازی در میان نخبگان و اندیشمندان، تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از برنامه‌های مرکز و دبیرخانه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

تفاهم نامه با 30 مرکز حوزوی

دبیر علمی همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث با اشاره به اینکه با بیش از 30 مرکز حوزوی تفاهم‌نامه برای همکاری با مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت منعقد شده است گفت: دانشگاه باقرالعلوم، دانشگاه مفید، دانشگاه صدا و سیما، مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه، مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، انجمن علمی حدیث، انجمن علمی مطالعات اجتماعی، از جمله مراکزی هستند که تفاهمنامه‌ای در راستای همکاری با این مرکز و برگزاری همایش‌های مختلف منعقد شده است.

رجایی هدف این همایش را واکاوی اهمیت موضوع پیشرفت اسلامی از منظر قرآن و حدیث عنوان کرد و افزود: ماهیت و مؤلفه‌های پیشرفت اسلامی، مبانی و اصول پیشرفت اسلامی، ویژگی‌ها و شاخص‌های جامعه پیشرفته از منظر قرآن و حدیث، عوامل و موانع پیشرفت اسلامی و بررسی انتقادی مبانی و شاخص‌های توسعه از جمله محورهای این همایش به شمار می‌روند.

captcha