تبعیض نژادی؛ عامل رسوایی کشورهای مدعی رعایت حقوق بشر
کد خبر: 2617817
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱

تبعیض نژادی؛ عامل رسوایی کشورهای مدعی رعایت حقوق بشر

کانون خبرنگاران نبأ/ ساسان حق‌شناس: امام جمعه اسلامشهر در خطبه نمازجمعه این شهر گفت: امروز شاهدیم که در کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند بیشتر از سایر کشورها تبعیض نژادی نمایان است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام محمد نوروزی در جمع نمازگزاران شهرستان اسلامشهر در مصلی امام خمینی(ره) اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید که سعادت و رستگاری در سایه اطاعت از خدا، رسول خدا(ص) و پرهیز از گناهان، علی الخصوص، گناهان کبیره به‌دست می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خداوند در آیه 69 سوره نساء می‌فرماید که هر کس از خدا و رسول خدا اطاعت کند و فرمانبردار باشد؛ در روز قیامت با خوبان عالم همنشین می‌شود و از پیامبران، شهدا، صالحان و صدیقان در پیشگاه الهی به عنوان چهار گروهی یاد می‌شود، که پرهیزکاران در قیامت با آنان همنشین می‌شوند وخوشا به حال آنان که در روز قیامت با این چهار گروه همنشین می‌شوند.

امام‌جمعه اسلامشهر تاکید کرد: فرمانبرداران از خدا، پیامبر و پرهیزکاران از گناهان کبیره به سعادت می‌رسند و امام باقر(ع) نیز به ما پیروان مذهب تشیع می‌فرماید، ما را با تقوا و پارسایی کمک کنید، زیرا هرکس در این مسیر گام بردارد گشایشی در پیشگاه پروردگار عالم برای او است.

حجت‌الاسلام نوروزی در قسمتی دیگری از بیانات خود با اشاره به محکومیت تبعیض نژادی نزد خداوند و پیامبران الهی، عنوان کرد: ریشه همه نژادهای الهی به یک پدر باز می‌گردد و آن پدر حضرت آدم (ع) است. در فرهنگ عاشورا هم مشاهده می‌کنیم که امام حسین(ع) همان گونه که در کنار حضرت ابالفضل(ع) و حر بودند، در کنار غلام سیاهشان نیز بودند.
امام جمعه اسلامشهر بیان کرد: امروز شاهدیم که در کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند، بیشتر از سایر کشورها تبعیض نژادی نمایان است و یکی از مشکلات جهان بشریت موضوع تبعیض نژادی است. مشاهده می کنیم که در آمریکا بین سفیدپوستان و رنگین پوستان عدالت برقرار نیست و آمریکایی‌ها که مدعی حقوق بشرند، سیاه‌پوستان را به عنوان شهروند درجه دوم محسوب می‌کنند. می‌بینیم که پلیس‌ها جوانان سیاه‌پوست را بدون جرم می‌کشند و در عین حال همین پلیس‌ها به دلیل سفیدپوست بودن تبرئه می‌شوند.

captcha