وحدت حوزه و دانشگاه موجب سعادتمندی جامعه می‌شود
کد خبر: 2617793
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶

وحدت حوزه و دانشگاه موجب سعادتمندی جامعه می‌شود

گروه سیاسی: امام‌ جمعه میاندوآب گفت: حوزه و دانشگاه هیچ‌گا‌ه جدا از هم نبوده و نباید بشوند زیرا فقط در این صورت است که می‌توان جامعه اسلامی را به سر منزل سعادت رساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام‌جمعه میاندوآب 21 آذر در خطبه‌های نماز‌ جمعه این شهرستان اظهار کرد: اگر بخواهیم کشورمان به رشد و توسعه دست پیدا کند باید پژوهش‌های علمی بسیار قوی را انجام دهیم تا به واسطه آن بتوانیم به پیشرفت‌های روز دنیا دست پیدا کنیم و به وسیله همان تکنولوژی‌ها دین اسلام را در دنیا گسترش دهیم.

وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه هیچ‌گا‌ه جدا از هم نبوده و نباید بشوند زیرا فقط در این صورت است که می‌توان جامعه اسلامی را به سر منزل سعادت رساند.

حجت‌الاسلام حسن زاده گفت: حوزویان و دانشگاهیان باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند زیرا هر دو در یک جهت تلاش می‌کنند و هدف هردو آنان از آموختن علم  و دانش کمک به پیشرفت کشور است.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری از فسادهای موجود در جامعه، از عملکرد قوه‌قضائیه و از کار دیگر دستگاه‌ها ناراحت است و تشکیل این سمینارها نیز چیزی از ناراحتی ایشان کم نمی‌کند.

وی گفت: زیرا مردم خون داده‌‌اند و حکومت اسلامی را برقرار کرده‌اند تا شاهد انجام این‌گونه فسادها نباشند و در کشوری زندگی کنند که قوانین اسلامی بر آن حاکم باشد.

حجت‌الاسلام حسن زاده اضافه کرد: ما به سران سه قوه تذکر می‌دهیم  و تقاضا می‌کنیم بدون ملاحظه کاری و با تمام قدرت خود از سستی و تنبلی پرهیز کنند و با فسادهای مالی و اداری مبارزه کنند.

وی گفت: با ایجاد ملاحظات نه تنها به خود بلکه به مردم کشور ایران خیانت می‌کنند  و از همه مهم‌تر موجب ناراحتی مقام معظم رهبری می‌شوند که مردم ایران طاقت ناراحتی رهبر انقلاب را در هیچ برهه زمانی را ندارد زیرا ایشان نماینده امام زمان(عج) در جامعه هستند.

امام‌جمعه میاندوآب در پیایان با اشاره به ویژگی‌های عدد40 افزود: ما مسلمانان آیات فراوانی را در جهت با ارزش بودن عدد40شنیده‌ایم و می‌دانیم که این عدد دارای حکمت فراوانی است به همین دلیل نیز برای امام حسین(ع) که برای ما بسیار ارزشمند است اربعین می‌گیریم.

 

captcha