حماسه عاشورا و اربعین حسینی ثبت جهانی شود
کد خبر: 2617787
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
امام‌جمعه شاهین‌دژ:

حماسه عاشورا و اربعین حسینی ثبت جهانی شود

گروه سیاسی: حماسه عاشورای حسینی و اربعین حسینی باید توسط سازمان ملل ثبت جهانی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، حجت‌الاسلام نقی باقری، امام‌جمعه شاهین‌دژ 21 آذر ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: شبکه‌های غربی با ایجاد سانسورهای خبری در رابطه با اتفاقاتی که در عاشورا و اربعین حسینی در کشورهای مسلمان می‌افتد می‌خواهند حماسه عظیم کشورهای اسلامی را نادیده بگیرند ولی ما به عنوان ملتی بیدار خواستار ثبت جهانی حماسه حسینی از طریق سازمان ملل هستیم.

وی ادامه داد: اربعین حسینی یک تجمع میلیونی است و سازمان ملل موظف است اجازه ندهد برخی از مردم نا آگاه دهن کجی ‌هایی را به زائرین امام‌حسین(ع) انجام دهند و آزاری به عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) برسانند.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به کاهش وابستگی به نفت، گفت: بهتر است که دولت جمهوری اسلامی ایران از اتکا به نفت خودداری کنند زیرا در این صورت وابستگی ایران به غرب کاهش می‌یابد.

وی افزود: مقام معظم رهبری سالیان درازی است که به مسئله اقتصاد مقاومتی تاکید دارد و در حال حاضر نیز همگی شاهده حیله‌گری‌های کشورهای غربی در رابطه با کاهش قیمت نفت هستیم.

امام‌جمعه شاهین‌دژ در پایان افزود: دولت‌های غربی با وجود ضررهایی که به واسطه کاهش نفت متحمل می‌شوند قیت نفت را کاهش می‌دهند زیرا آنان خواهان ایجاد تفرقه‌های داخلی در میان مردم ایران هستند و می‌خواهند مردم شعارهایی را بر ضد نظام اسلامی سر دهند که ما به عنوانی امتی اسلامی هرگز اجازه رسیدن به این اهدف شوم را به آنان نمی‌دهیم.

captcha