عزت و اقتدار امروزی ملت ایران نتیجه دوراندیشی بنیانگذار انقلاب است
کد خبر: 1324253
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۰
مدیرکل ارشاد کرمان:

عزت و اقتدار امروزی ملت ایران نتیجه دوراندیشی بنیانگذار انقلاب است

گروه اندیشه: امروز عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی به‌خاطر دوراندیشی بنیانگذار انقلاب است و اگر هر کدام از سازمان‌های بسیج، سپاه، کمیته امداد و ... نبود، چالش‌های بزرگی در کشور به‌وجود می‌آمد.


‌‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، احمد سعیدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 5 آذر در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تبریک هفته بسیج، گفت: امام راحل در جریان انقلاب اسلامی تدابیری را اتخاذ کرد که جز در سیره اهل بیت(ع) نمی‌توان یافت.



وی افزود: امروز عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی به‌خاطر دوراندیشی بنیانگذار انقلاب است و اگر هر کدام از سازمان‌های بسیج، سپاه، کمیته امداد و ... نبود، چالش‌های بزرگی در کشور به‌وجود می‌آمد.



سعیدی اظهار کرد: رویکرد انقلاب اسلامی تحول و دگرگونی و اعتلای فرهنگی و برگشت از انحطاط و روی‌‌آوری به فرهنگ ارزش‌ها و اعتقادات است و بر همین اساس شورای فرهنگ عمومی مهمترین نهاد در سیستم این کشور فرهنگی است.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان متذکر شد: یکی از ضرورت‌هایی که شورای فرهنگ عمومی در دستور کارش بوده و هست، استفاده از ظرفیت‌ها است و در کشور ما ظرفیت‌هایی وجود دارد که در هیچ فرهنگ و دولتی وجود ندارد، مثل ظرفیت عاشورا که باید مورد استفاده قرار گیرد.



سعیدی بیان کرد: در بحث زنده نگه‌داشتن محرم و عاشورا دولت نقشی ندارد و میدان‌دار اصلی مردم هستند، زیرا امام حسین(ع) معامله‌ای با خدا کرد که در گذر زمان نه تنها به فراموشی سپرده نمی‌شود که سال به سال عشق و ارادت مردم به اهل بیت(ع) رونق می‌گیرد.



وی در پایان یادآور شد: چالش‌های فرهنگی منطقه حتماً باید در نشست شورای فرهنگ عمومی مطرح و چاره‌اندیشی شود و نسخه‌پیچی هر شهرستان هم قطعاً متفاوت است، لذا وظیفه شورا این است که بر اساس اقتضائات حرکت کند.

captcha